Még jó, hogy maximalista vagyok, mi lett volna, ha nem ellenőrzöm le 20-adjára is

 


Még jó, hogy maximalista vagyok, mi lett volna, ha nem ellenőrzöm le 20-adjára is... hogy

  • vihar előtt áramtalanítottam-e a számítógépet
  • minden tételt felvettem-e a számlakészítés előtt
  • a megrendelő űrlap automatikus számlázáshoz minden program pontot módosítottam-e
  • ...
Ugye ismerős?

Ha jól megfigyelem magam ilyenkor kívülről, ez szimpla halogatásnak tűnik, elodázásnak, csak hogy ne kelljen felelősséget vállalni azért amiről döntenem kell az adott pillatban.
Aztán ha mégjobban belegondolok a folyamatba, ez nem más mint egy belémnevelt precizitás, amikor tényleg 20x kellett mindent ellenőrizni.

A mi lett volna ha kérdésre is csak feltevésekkel válaszolhatok. Kb. előre vetíthető, hogy 
  • egy kósza villám vagy áramkimaradás megint tönkre tette volna a munkaeszközömet, a számítógépemet, mint 20 éve
  • magyarázkodhattam volna az ügyfelemnek, hogy a szállítási díj tévedésből nem került rá és kérem utalja el az a számlát is
  • esetleg rossz szolgáltatás név került volna a számlára vagy a hiba miatt az agent kulcs nem is működött volna
Szóval azért ellenőrzök többször amit csak lehet a munkámban, hogy hogy az előre látható katasztrófákat elkerüljem?

Ki tudja melyik az igaz, lehet hogy egyik feltevés sem igaz, egyszerűen csak  pontosságot, alaposságot tanultam és így tudok hatékonyan működni.

Fontos ezt magunkban eldöntenünk, és észrevenni, hogy tudjuk mi az erősségünk, miben vagyunk jók. Az ellenőrzési pontok a jelenben tartanak bennünket és egy rituálét tanítanak nekünk, így adott munkafolyamatok biztonsággal rögzülnek és szép lassan tovább léphetünk más típusú munkákra is és tágíthatjuk  a komfortzónáink határait.


-------------------------
Fordulj hozzám bizalommal, ha kérdésed van. Foglalj hozzám egy ingyenes rövid konzultációs időpontot IDE kattintva.
Szabó Katalin (Katiötletek)

Megjegyzések

Szakmai konzultáció időpontfoglalás